Tävling med mig själv och världen

Kära bloggjävel

Jag har slutat röka, har totalt gått över till snus nu. Projektet blir att så småningom sluta med snus också. Finns många fördelar med att vara rökfri och jag behöver ju knappast nämna några för de flesta är nog väl medvetna om dem. Jag har min dåliga ekonomi att tacka för initativet.
Jag är medveten att jag har sagt det förut och så men den här gången är det tamefan slutrökt. Kommer att skriva ner mina tankar om rökning framöver lite titt som tätt för att jag ska hålla lite koll på hur det går och sådär, dessutom är det i alla fall någonting att blogga om.

Cigaretter VS Snus 0-1


Har börjat spela poker lite smått igen. Har hållit på lite fram och tillbaka i ett år ungefär och läst lite böcker hit och dit. Men jag har aldrig tyckt att det varit speciellt kul, kanske därför intresset har svalnat då och då. Jag antar att om man kör high-stakes poker så blir det extremt spännande. Jag ligger i alla fall plus, och det är ju bra.

Emil VS Poker 1-0


Jag har också kommit igång med löpningen och börjat få lite rutin i det, har vilat senaste veckan då en förkylning varit på G men annars är det fan finemang och jag känner att konditionen kommer tillbaka. Senast ikväll märkte jag hur mycket mer flyt jag har. Kan det beror på att jag fimpat?
 
Löpning VS cigaretter 1-0


Nu är det höst och nu har alla TV-serier dragit igång igen, har räknat lite på det där och jag följer ungefär 10 serier i detalj. Nästan så att jag inte orkar hålla reda på allt. Tur att min hjärna är bra på att hålla isär saker så jag klarar det.
Å andra sidan blir man ju fan nästintill hjärndöd av att vara arbetslös och göralös.
Jag har sökt massor av jobb. Har inte kommit till en enda intervju än, men det brukar ju lösa sig om man står på sig lite. Kanske ska testa skriva om mitt CV en aning och smöra på ännu mer och se vad som händer.

Emil VS jobb 0-1

Metallicas nya skiva Death Magnetic har släppts här i dagarna och den visade sig vara över förväntningarna. Däremot blir jag inte riktigt tillfreds med den, helt ok, men inte riktigt jävla bra som den borde vara.
All That remains nya CD är mycket bra och ungefär som jag förväntade mig.

All That Remians VS Metallica 1-0

Nu ska jag bara lyckas sammanställa poängen här, Om jag har räknat rätt så blir ställningen 34 - 25 till mig. Dvs jag leder med marginal med mig själv mot världen.

Dagens låttips:

http://www.youtube.com/watch?v=-xTzMjBpxGE&feature=related
Rogue Wave - Eyes
Jävligt kass video men en bra låt ;)


//EMIL

Kommentarer
Postat av: J

Emil, jag håller på dig!

2008-09-12 @ 18:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0