Mama mia!

Har äntligen fått tillbaka internet igen i min lägenhet. Faktiskt varit riktigt skönt att bara kunnat surfa på jobbet i sommar. När jag tog beslutet att sätta mig själv i cybercelibat så hade jag nån slags förhoppning att det skulle resultera i att jag skulle focusera min tid på annat och skriva mer musik och träna mera kanske. Det har i stället bara resulterat i 1 låt, en misslyckat restart av min träning och en jävla massa fördummande slötittande på MTVs alla hjärndöda "realityserier".

MEN nu när jag åter har internet har ingen aning längre hur jag ska fördriva tiden på nätet. Förut kunde man ju sitta i timmar på internet, nu kommer jag knappt ihåg vilka sidor jag brukade vara uppe på. Men det är ju nåt positiv kanske.

........................

Min lägenhet har både hunnit bli städad och nerstökad 2 gånger sedan jag gjorde mina första trevande steg på denna blogg men mer om detta en annan gång. Har ju forfarande förrådet osorterat och jag misstänker det gömmer sig en del godbitar och nostalgi kickar där nere. Har en tendens att vilja spara allt, då menar jag allt. Har 3-4 kartonger med papper till ex. Tror att det inte bara är utsende jag ärft av far, råttfasonerna verkar gå i arv med.

..........................................

Kanske ska ta å förklara varför jag satt en sådan underlig rubrik på detta comeback inlägg. Det är så att min kära mor kom ner till stan idag. Ett av hennes återkommande besök på lasaretet. Hon har pratat hela sommaren om att fara å se mama mia men det har som inte passat tidigare men idag tog vi oss äntligen för å for och såg den. Hade verkligen noll förväntningar på den och efter första 10 min så undrade jag ifall jag skulle klara av att se klart filmen MEN sen kära vänner så växte den på mig så till den milda grad att tills jag när sluttexterna rullade satt och sjöng med till "Thank you for the music". Jag är ju lite av en smyg sucker för musikaler och denna var faktiskt sett till den genre så var denna film en riktig pärla. ABBA musik kommer verkligen till sin rätt och har väl först ikväll insett Björn och Bennys musikaliska storhet.

HAHA fy fan va fjollig detta inlägg blivit men ibland så trivs jag med att bara vara en Mamas boy ;)

...........................................

Lovar att skriva mera nu när jag inte längre kan skyla på att jag inte har internet. Kanske nästa gång jag skriver om nåt som verkligen är intressant ;)

Puss i stjärten

/ P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0