Fight club 2:Inlandet

Såg en ganska rolig sak ikväll när jag gick förbi folkan...


Den 6:e September, av nådens år 2008.
Mörkret hade just fallit över det vackra men farliga inlandet. Hela dagen hade förflutit och jag hade sedan länge förlorat hoppet om att få se något av intresse. Men plötsligt! Som av en slumt flick jag se några rörelser en bit bort, under en större upplyst struktur i terrengen. Jag smög mig närmare och gömmde mig bakom ett träd för at inte dra till mig uppmärksamhet.
Det var en flock om 10-15 yngre hannar som väsnades och åmade sig om vartannat inför varandra.
Helt plötsligt tystnade klungan och de mindre hannarna tryckte upp sig mot väggen på den upplysta strukturen, kvar på den öppna ytan var endast tre stycken kvar. En av dem höll sig lite på avstånd och riktade något som liknade en videokamera mot de två i mitten.
Hade det funnists honor i närheten hade detta beteende varit lite mer tydligt, men det fanns inte en hona så långt ögat kunde nå.

Utan förvarning bröt en våldsam battalj ut mellan de två hannarna i mitten! Knytnäsvsslag utdelades i en hög frekvens under våldsamma stridsrop från de övriga hannarna! Jag var mållös...

Lika snabbt som den startade var striden över och de två hannarna gick åt varisitt håll med sänkta huvuden. Kvar blev de mindre hannarna och kameramannen. Ingen sa ett ljud utan tittade sig bara om och ryckte på sina axlar.

Kunde detta ha varit en uppgörelse om vem som skulle vara nästa alfahanne? Var det möjligtvis därför de mindre hannarna stod kvar utan någon att följa?

Efterforskningar fölljer..

/K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0