Den om framtiden.

Satt nere vid Malgomaj igår natt och tittade på soluppgången och drömde mig bort när en flaskpost från framtiden flöt iland­:

New York, 27 juli 2012

Sitter ensam i turnebussen just nu, resten av bandet drog ut på efterfesten på Studio 56 tillsammans med de flesta ur Killswitch och Syndicate. Kände mig inte riktigt taggad ikväll. Har lite känningar i halsen med så det var nog lika bra att vila inatt. Vi har ju en ny spelning i New Jersey imorn, iof minimal resväg men lika bra att ta igen sig ikväll. Karin var förbi för ett tag sen och vi satt å tog nån öl och lirade lite gitarr men hon kände likadant som jag att det var skönt men en lite lugnare kväll. Hon är faktiskt riktigt duktig på blues munspel, haha blev lite förvånad trodde hon bara lirade bas men riktigt kul var det i alla fall.

Publiken var riktigt grym ikväll, taggade till tänderna när vi gick på scen vid 00. Märktes inte att dom hade vrålat igenom hela Syndicates spelning. När Killswitch avslutade med Holy Diver vid 2 tiden hade de flesta av dom säkert skrikit konstant i nästan 4 och en halv timme. Haha många av dom kommer nog att vara redigt slitna i rösten imorn, man vet ju själv hur man var efter en riktig hård kväll i publikhavet. Galet att det gått 4 år sedan jag skrek sönder rösten på Paramore på Hultsfred. Hmm Paramore ja, träffade ju Haley i förra veckan igen. Älskar henne men hon är lite speciell ibland. Hon pratade ju om hur mycket hon saknade mig och så men endå verkade hon lite of. Tror mest det berodde på att vi båda var väldigt trötta. Shit hon är nog nästan för bra för mig, hon är ju endå tjejen jag drömde om för några år. Men har varit lite jobbigt sen förra året eftersom vi i stort sätt bara ses när vi lirar på samma festivaler men vem vet vi kanske hittar tillbaka till varandra sen i höst. Vi har beslutat att spendera lite time of i mitt hus i Skansholm när vi båda har avslutat turnerna i Oktober. Längtar som fan redan, ska bli kul att träffa familjen med. Har som knappt sett till dom sedan i julas.

Kalle ringde ikväll föresten, berättade att dom hade fått besked om att dom skulle till Somalia om 2 veckor. Det var väl endå väntat med tanke på situationen där. Man har ju tittat lite på CNN och BBC WORLD i turnebussen mellan gigen. Får fortfarande som en sten i magen när han ska åka ut på mission, kommer nog alltid vara så. Men man kan ju endå inte låta bli att vara lite stolt över han. Haha han berättade också att nån i hans grupp hade valt Puppet Parade som favoritlåt till nån samlingsskiva dom skulle ha i jeepen i fält.

Ja på tal om gamla kompisar. Jag å Emil ska passa på att hänga lite med Björn om 2 veckor i LA när vi ska bara med på The Tonight Show. Han har ju fått jobb i B-foto teamet på nån ny Sofia Coppola rulle. Blir kanske till att dra på Playboy mansion. Vi har ju en stående inbjuden sedan vi var där i fjol höst. Shit att Hugh fortfarande lever är ju galet. Haha så vill jag lev när jag är över 80 med.

Nä nu ska jag ta sluta skriva och klura ut en bra ursäkt till Emil för att jag lyckades knäcka halsen på hans ackust igår, tror inte han har märkt det än. Han har i alla fall inte sagt nåt i alla fall, han kanske tror det var han själv som gjorde det. Vi var ju trots allt jäkligt packade efter spelningen igår
.

Puss i stjärten!

/Pierre

Kommentarer
Postat av: E.

Vackert, man längtar redan ;)

2008-07-30 @ 22:21:45
Postat av: ida

haha! godt med drömmar , jag ska nog också skriva en sån där. kan du höra av dig till mig också där i framtiden och se vad jag har för mig? /frkn björkman

2008-08-05 @ 14:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0