Den med det stora städproblemet (del 2)

Jag saknar för tillfället internet hemma och dom har även blockat Blogg.se på jobbet. Hmm man kan ju nästan tro att dom vill att man ska göra sitt jobb när man är där.

Så nu när jag äntligen lyckats stjäla Guttes datorn för en stund så här på morgonkvisten ( är sjuklig av mig idag och har sovit på soffan hos Gustemils) hade jag tänkt uppdatera er kära blogg läsare om situationen i katastrofområde 90651 aka the Bunker.

Har faktiskt börjat som småt att likt Mike Rowe utföra detta "Skitiga Jobb". Har nu sorterat alla kläder i svarta sopsäckar och har tvättid i kväll. Har även städat undan en del av de mänger tomma förpackningar som likt ryska soldater i Stalingrad grävt ner sig i skyttevärn i badrummet. Kan svära på att jag hörde en av dem skricka tyst " не мусорное ведро!!"* när jag med tyskbrytning skrattade kastde ner dem i deras nya metalklädda fängelse.

In other news....

Det börjar äntligen röra sig så smått med det nya bandet. Vi träffades för första gången igår för en traditonell fredsdrink på Mc Donken. Var lite tryckt stämning och Peter jagade kjolstyg som vanlig i kön. Allt var alltså så som man hade förväntat sig att det skulle vara. Sedan tog vi en promenad för att spana in nya replokaen som vi har fått mitt i stan. Gratis hyra är det oxå, Upsweden betalar. Nice nice. Nu gäller det bara att satsa 200% på detta projekt. Känns enormt skönt att jag å E tillslut lyckats binda några av stans kanske bästa musiker till bandet. Det kommer att ta fart som en raket med rätt satningar. Mitt tidigare inlägg om framtiden är förövrig inte en dröm, det är en målsättning som jag är övertygad om kommer bli verklighet ifall bara alla lägger ner nog mycket av sin själ i detta projekt.

Vi ses i marschallens skugga, Amen!

/P

* "Inte soptunnan!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0