Den med blackjack på första

Det blev en hyffsat blöt kväll igår. Gick ut med Gutte och hans arbetskamrater tillika mina gamla arbetskamrater. Pimplade i mig ett par öl och tog en dusch medans All that remains strömmade ur mina mögliga högtalare som stått i bagaget på bilen ett år över vintern. Därefter gick jag över till Sebbe och fortsatte öldrickandet. En taxiresa senare befann vi oss på teatercafét och minglade runt. Gutte hade klätt ut sig till Gunvald Larsson, alternativt, Mikael Persbrandt... Jag beställde en öl och allt var frid och fröjd.
   Vi drog runt ett tag och jag fick höra från nån tjej som hävdade att jag såg ut som någon ur den värdelösa tv-serien Andra avenyn. (Ska ta reda på vem).

Vi slutade hursomhelst på Oleary's (som vanligt) och jag drack vatten till ett coverband som spelade. Tillsammans med Gunvald Larsson och vapendragaren Sebbe snubblade vi runt på dansgolvet och tanken slog oss nog alla tre, "Vad i helvete håller jag på med?!"

Jag fick den brillianta idén att spela Blackjack, hyffast okunnig på spelet satsade jag 20kr och fick blackjack på första given!
40kr rikare vid stängningsdags kände jag mig rik och berömd ett tag, tyvärr varade det inte så länge när jag insåg att jag bränt 700 spänn under dagen. Suck.

Kvällen slutade på Donken, därefter 8:an hem.


Jag och Gutte brukar repa i vardagsrummet och spela musik för hela kvarteret på dagarna. Det uppskattas med största sannolikhet inte alls, konstigt nog har det inte än inkommit klagomål. Hursomhelst har vi harvat på samma riff i typ 2 dagar nu och försöker ta oss vidare och göra klart den där superhitlåten. Förbannat kul är det i alla fall att ha en "replokal" i lägenheten!

/E. out.

Kommentarer
Postat av: B

Damn hade velat vara med, vill ut!!

2008-08-02 @ 21:47:20
Postat av: Pierre

700! Vad köpte du i baren igentligen! :P

2008-08-04 @ 14:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0