Den hårda vägen

I torsdags körde jag till Vilhelmina för ett besök på arbetsförmedlingen. Gick och lade mig i tid så att jag skulle få lite sömn, kl 00.05 närmare bestämt. Jag skulle upp halv sju och börja köra. Jag somnade runt 04:15 - sist jag kollade på klockan. Trevligt. Det här är ju så jävla typiskt. Alla har vi nog lyckats med detta, vända på dygnet. Man vet varje gång att man inte kommer att somna i tid så det hade varit lika bra och suttit uppe och fått några få timmar kvalitetssömn. Jag ska tänka på det tills nästa gång. Men först måste man ju lära sig allt den hårda vägen.
I Vilhelmina träffade jag Kalle, jag råkade slinka ur mig något om att äta pizza. Kalle nappade direkt så vi begav oss till pizzerian och beställde utan att tänka, Venezia med kebabsås! Dom hade slut på köttfärs och det resulterade i att vi fick göra nya beställningar. Har redan glömt vad det var jag åt men något med räkor. Hursohelst fick jag ont i magen.
Efter det drog vi ner till Ludde och Marie. Vi gick till Stenmans konditori och drack kaffe och kollade på regnet och snackade lite skit. Det var trevligt.

Igår gick jag ut, drack billig öl på hyffsat tom mage. Jag vet, har lärt mig den hårda vägen, att detta inte är en bra kombination. Billig öl, tom mage och stress i fulländad symbios. Resultatet är en sjujävla baksmälla med bakfylleångest och hela paketet. Trodde mitt huvud hade gått sönder när jag vaknade i morse, seriöst. Och nu, tolv timmar senare fortfarande ont i hela kroppen! Den hårda vägen var det ja... Nu nästa gång ska jag se till att detta inte händer något mer. Känns som att det kommer dröja länge innan jag går ut igen. Får se. Har lärt mig den hårda vägen att det är omöjligt att säga en sådan sak.

På måndag tar jag upp löpningen igen, har saknat det så. Dels för att man mår så inåthelvete bra av det och dels för att man ska slippa känna sig som den hösäck man är. Krävs en bra kondition för att anta höstens och vinterns stora utmaningar också. Vilka kommer att bestå i att göra saker som jag normalt inte brukar göra. Tanken är att variera mig så i den milda grad att den kommande vintern inte blir likadan som 2007's vinter. Än så länge vet jag inte vad det är riktigt jag ska göra men svårt kommer det dock inte att vara eftersom jag i stort sett spenderade hela vintern till att sitta vid datorn och glo på serier och spela world of warcraft  i den trånga lya jag hade på vilhelmina kyrkstad. Brukade även frekvent gå på gymmet. DET ska jag göra den här vintern också är tanken. Måste bara hitta ett bra ställe här i Umeå för att utföra den sysslan. Önska mig lycka till!

Jag har fått lära mig den hårda vägen att man inte kan sitta och vänta på att saker ska hända och bli gjorda utan man behöver ta tag i sitt eget feta jävla arsle och göra någonting åt det om man vill ha förändring.

Mina tre cent.
/Emil


Kommentarer
Postat av: Anonym

go for it bro!

2008-08-18 @ 00:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0